fredag 1 januari 2010

Gott slut..


..och GOTT NYTT!

Firade med brak i goda vänners lag hemma i lägenheten, och 2010 har fått en mycket god start! På bilden glas i kristall och guld från Mulberry glassware framför en terrin i svartglaserat lergods från första hälften av 1800-talet.

Mindes en låt jag skrev 2003, där texten löd:

gott slut min vän
nedräkningen
är nu förbi
och här står vi
två främlingar
två tomma glas
som vill bli fyllda igen

vem minns igår
närsom det slår
tolv slag för oss
två nedbrunna bloss
gott slut min vän
slut ögonen
önska dig ett gott nytt år

kanske ska äntligen din dröm slå in
vinter smälta ur ditt skinn
innan det blir april
och kanske får
du möta vår
med allt ditt hjärta vill

gott slut min vän
drick kärleken
ur spetsigt glas
för en ny fas
ett löfte om
någonting som
kunde förändra vårt liv

3 kommentarer:

  1. Underbart vackert!!!
    God fortsättning på Det nya året!!
    Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Ok, jag gråter för mycket dessa dagar, men... Åh, vackert, underbart, alldeles fint. Som du.

    Tack för underbart umgänge senast!

    SvaraRadera
  3. Ljuvlig text, jag vill så gärna höra tonerna med.

    SvaraRadera