onsdag 27 januari 2010

För några år sedan..










..när jag bodde ute på Österlen körde jag alltid genom St Herrestad, och jag saktade alltid in lite extra när jag passerade det drömlika sengustavianska hus i tre våningar som ligger mitt i byn som en mäktig gul juvel. Minns att det kliade i hela kroppen så nyfiken jag var att få se hur det såg ut inuti.. När jag för inte så länge sedan köpte mig boken "Husen runt Östersjön" av Laura Gutman-Hanhivaara och Solvi Dos Santos visade det sig att jag skulle få min nyfikenhet stillad! "Mitt" hus var ett av dom som blivit utvalda att representera Sverige i boken och detta gjordes som ni ser ovan på ett alldeles utomordentligt sätt!, och få saker skulle väl kunna göra det bättre än en vacker, luftig, enkel men ändå dramatisk Gustaviansk miljö?!

1 kommentar:

  1. Jag ha sett den där boken,! Det är nästan så att man inte orkar titta! Det är bara för bra- och inte mitt, varför??? Det är nåt som är fel, eller hur?
    Fint inlägg, Kram S

    SvaraRadera