tisdag 6 april 2010

Påskhelgen förflöt..



..med ömsom solsken och ömsom snö, med närmaste och käraste, med sång och musik på midnattsmässa i barndomsbyn Tygelsjö, och med en tur runt i Skåne.
De tusen inplanerade stoppen blev på grund av vädret till ett enda, men där fick man också allt man behövde: frisk luft, oöverträffligt vacker natur, gott kaffe och vackra antikviteter.. Ulrika Rudolf-Hall och Johan Nilsson som driver Stenhusets Antikhandel på sin sagolikt vackra korsvirkesgård är en relativt ny bekantskap som jag ser fram mot att utveckla.. Åkte därifrån med bland annat en fantastisk tegelsten från en 1300-tals klosterbyggnad..

6 kommentarer:

  1. Magnus!
    TACK TACK TACK för det otroligt mysiga Stenhusets Antikhandel!! Jag fastnade hos Johan hur länge som helst & ville ha precis i stort sett ALLT! Du & jag hade visst fastnat för samma saker ha ha! Nämnde att jag fått tipset av en bloggvän, då utbrast han Magnus. Jag blev helt kär i hela stället, den lilla butiken med de makalöst vackra väggarna & det lilla prånget där olivträdet stod. Slutade med att Johan visade mig runt överallt & jag kommer definitivt att åka dit igen för att se stället i grönt & då cafédelen är öppen. ETT STÄLLE HELT I MIN STIL! Det festliga är att när jag ser denna tegelsten du köpt så kan jag bara säga "grattis, du hann först", den är helt underbar & hade gärna fått åka med mig hem. Jag gillade rullbordet och det lilla runda bordet, jag ÄLSKADE den gamla träbänken och den manliga bysten. Stolarna, dagbädden...ja det mesta faktiskt!
    Jag var även hos Naeslunds men de hade fullt med folk just när jag kom, fina grejer & trevlig kvinna. Hittade sen RETRO som jag verkligen tyckte om, ett fantastiskt ställe & även de var trevliga. Ja du, jag skulle kunna mala på om hela dagen men jag tackar för tipset än en gång.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Tänk att en tegelsten kan väcka så mycket känslor. Häftigt,
    Eva

    SvaraRadera
  3. Jeezez, det var den finaste tegelsten jag sett! Formen som ett kors och att den suttit på ett kloster gjorde den helt unik. Har nu lagt Stenhusets Antikhandel på minnet.
    Ha det
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  4. Oj vilken unik tegelstten. Den hade jag gärna med haft i min ägo!

    Och Stenhusets Antikhandel måste jag ju bara besöka någongång - lät fantastiskt!

    ha en fin vecka,
    Lina

    SvaraRadera
  5. Det verkar som ett ställe som man vill besöka.
    Stenen är helt fantastisk så vacker att bara ligga framme.
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  6. ohhhh så fin!!! må gott, varmkram lotten

    SvaraRadera