torsdag 13 januari 2011

En tjej för mig..




..är Ann Koerner på andra sidan Atlanten, som driver självbetitlad och förnäm antikvitetshandel i New Orleans. Vi hade nog dock bråkat om 1800-tals fåtöljerna som numera har fått klädsel, jag hade definitivt behållit dom råa som på bilden! Kring den smäckra gustavianska hörnstolen eller butiksinteriören med bla slagbord, skänk och konsolbord i fantastiska originalfärger är ord överflödiga. Var är Charles Lindbergh när man behöver honom..

bilder från Ann Koerner Antiques

5 kommentarer:

  1. Det hade jag också gjort, ja behållit dem råa, så snygga!! Slagbordet är också definitivt i min smak./Merja

    SvaraRadera
  2. Ingen opp-pussing, takk! Original = lekker!

    E

    SvaraRadera
  3. Mmmmm, håller med, orginalet var helt bedårande!

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  4. slutade andas en stund medan jag förstorade upp bilden med slagbordet..ser det någon annanstans med vin ost bröd och vitklädda vänner;))

    nejnutittarjagenstundtill:)
    Vida

    SvaraRadera
  5. Jeg stemmer i, de stolene var helt herlige!! Håper alt står bra til med Magnus:-)

    SvaraRadera