onsdag 3 mars 2010

Oskar Humlebo..


..eller Moto Boy som hans artistnamn är släpper idag sin nya platta "Lost In The Call" och jag står först i kön att köpa! Killen är ett sant geni och hans musik bland det vackraste jag någonsin hört!!
Såg honom senast på Göteborgs Konserthus och det var närmast att likna vid en andlig upplevelse..
Sårbart, innerligt och lidelsefullt..

Självbetitlade debutplattan följdes upp av EP:n "For Martha" och från den senare vill jag särskilt framhålla hans fantastiska cover av Andrew Lloyd Webbers "Pie Jesu" från Requiem. Den har blivit något av Moto Boys signatur då han inleder alla sina spelningar med just denna.

24 mars spelar han på Babel i Malmö, och kan du inte se honom där står spelplan och allt annat att finna på hans hemsida.

4 kommentarer:

  1. Tusen tack för tipset ! jag gick in och beställde den skivan , men även hans tidigare . Verkar vara helt underbar ! // Susanne den gamla skolan

    SvaraRadera
  2. Vad kul, du kommer inte att bli besviken. Får du möjlighet måste du se honom live, finns en hel del klipp från spelningar på youtube. Titta på dem och du förstår varför.
    Mvh Magnus

    SvaraRadera
  3. Fina Oskar, ja han är verkligen helt fantastisk. Jag såg också att han skulle spela den 24 och jag tänkte faktiskt gå. Ska vi gå ihop?

    Kram

    SvaraRadera