söndag 28 februari 2010

Fick feeling..





..och drar ett drömhem till, detta i Skåne-Tranås, och längtade man inte efter våren förr så gör man väl det nu..! Här vill man gå barfota, dricka saft och lyssna på Lisa Ekdahl..

Golvtegel är en favorit, helt klart jämbördig med breda golvtiljor.. Det på bilderna är gammalt återvunnet vilket såklart är det vackraste men hittar man inte det och inte har lust att klyva eget från gamla tegelstenar kan jag rekommendera Stiltje och Qvesarums byggnadsvård som båda har rätt schysst sortiment!

Foton av Andreas Göransson & Gabrielle Malmberg

5 kommentarer:

  1. shiiiiiiiiiiit det är så fint så jag får dåndimpen!!!varmkram lotten

    SvaraRadera
  2. hej!!

    tack för din hälsning hos mig!

    vilka underbara inspirations bilder du bjuder på! älskar golvteglet!!
    efter många om och men valde vi det svarta kalkstensgolvet från Stiltje, men jag var läääänge inne på det teglade...men jag valde bort det för jag trodde det skulle bli ömtåligt.....den svarta kalkstenen var inte mycket bättre, varenda fläck syns. men vad gör väl det, när det nästan är det vackraste golv jag vet... :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Inspirerande bilder. Det blommar och är grönt, otroligt är det i Sverige? Har vi någonsin haft annat än snö? Just nu känns det långt borta men snaaaart så...
    /Madeleine

    SvaraRadera
  4. Meeeeen löjligt härliga bilder du bjuder på!!! Kan behövas nu när det snöar IGEN här på the Island idag!! Vill ha vår nuuuuuuu!!!!

    Kram från Inredningsfrun ;)

    SvaraRadera