fredag 19 februari 2010

Antikmässan i Älvsjö..


..mättade alla mina sinnen idag! Tänker inte ens försöka smälta intrycken.. bara njuta och låta mig inspireras..
Hängde mest hos ständiga favoriterna Stenhuset Antikhandel, Naeslund Antikviteter och Gudrun Ödmann Antikhandel, och mina vänner hade i vanlig ordning montrar man helt sonika ville flytta rakt in i!
Alla vurmar de ju liksom jag för svenskt 1700-tal..
Bilden ovan, detalj av en stor fransk byst från mitten av 1800-talet framför en svensk barocktapet, är tagen av Naeslund från deras monter och pryder numera förstasidan på deras hemsida som är under uppbyggnad.

I samband med mässan gavs boken "Svenska Antikhandlare/Swedish Antique Dealers" ut av Svenska Konst-och Antikhandlarföreningen, och Sofie Ödmann (Gudrun Ödmann Antikhandel) som är medlem finns givetvis representerad. Bland annat med den vackra bilden nedan med Gripsholmsstolen.. som numera står hemma hos mig! :)



Boken införskaffar du på Sofies blogg, där du även finner bilder från hennes vackra monter på mässan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar